Analiza i synteza wzrokowa - różnice tematyczne

 Pamiętacie jak pisałam o płatach mózgowych i ich funkcjonowaniu po uszkodzeniach? Opisywałam tam funkcje płatu potylicznego, który odpowiada m.in. za widzenie, skojarzenia wzrokowe. Ale, ale, ale... Czy myśleliście o tym, w jaki sposób można wpływać na zmysł wzroku lub stymulować ten obszar mózgu? Wskazówki poniżej :)









Noworodki na początku widzą niewyraźnie, przez kilka miesięcy nie dostrzegają kolorów, a dopiero w wieku ok. 5 lat zmysł wzroku dziecka funkcjonuje jak u dorosłych. To m.in. dlatego ten okres jest tak ważny w rozwoju każdego malucha. Spostrzeganie wzrokowe ma także istotny wpływ na rozwój mowy. W celu stymulowania wzroku od najmłodszych lat przygotowałam 10 kart z obrazkami tematycznymi. Na początek proponuję poziom najprostszy. Zadanie polega na wyszukaniu 2-3ech różnic. Wszystkie karty pracy z różnicami możesz pobrać TU. Możecie też sami rysować podobne i bawić się z Waszymi pociechami :)












Komentarze

  1. Bardzo interesujący post!
    Pozdrawiam
    bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszy mnie to ogromnie! Zachęcam do dalszego śledzenia :)

      Usuń
  2. Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem klocków do zabawy dla mojego syna. Czy możecie coś polecić? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz